رواية امتلكت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نورهان شعبان

رواية امتلكت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نورهان شعبان

 رواية امتلكت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم نورهان شعبان 


الفصل التالت. 

#امتلكت_قلبي. 


$طب اتفضلي حضرتك وقوليلي اي السبب اللي يخليكي ترفعي قضيه خل*ع ع جوزك. 

رهف بحزن وكس*رة: بيخ*وني، خان*ي مع اقرب صاحبه ليا وكمان معايا دليل وشاتات بينهم لو حضرتك عاوزهم. 

$سُفيان بحزن علي حالتها: تمام ي مدام ان شاء الله خير، انا عاوز منك بس تجبيلي الادلة دي عشان هتكون سبب قوي اوي ف القضيه 





رهف: تمام ي استاذ سُفيان من بكره هجيبهم لحضرتك 

سُفيان: تمام ي مدام ممكن التفاصيل عنك اسمك وسنك؟ 

رهف: اسمي رهف السيد احمد عندي 23سنه وساكنه ف اسكندرية من وانا عندي 4سنين متجوزة زيدان وانا عندي 20سنه وكانت حياتنا جميلة وكنا بنحب بعض اوي 

وكملت بعياط: وبعدين حصل انه خان*ي مع ياسمين صحبتي وشوفتهم بعنيا دا غير الصور اللي هي بعتتهموله والكلام بينهم. 

سُفيان بحزن علي حالتها: تمام ي مدام رهف باءذن الله انا مش هسكت غير لما اخلصك منهم واكسب القضية دي.. 

رهف: تمام ي استاذ متشكرة جدا لحضرتك 

سُفيان: العفو ي مدام رهف ودا رقمي لو حصل اي جديد او لو في حاجه عاوزة تبلغيني عنها رني عليا وانا تحت امرك ف اي وقت

رهف: شكرا لحضرتك

ومشيت.. 


ظلت تسير حتي اتت لها مكالمه من والدتها: انتي فين ي عدي*مه الربا*ية.. اي اللي انتي عملتيه داا طلبتي الط*لاق من زيدان ليه؟ هو انا مش قولتلك تشيلي الموضوع دا من دماغك؟ 

رهف بحزن: ي امي ارجوكي زيدان مش زي م انتي مفكرة وانا خلاص رفعت قضية خ*لع زيدان ميلزمنيش تاني. 

سعاد(ام رهف): يخربي*تك عاوزة تفضح*ينا ع اخر الزمن.. ماشي ي رهف انا هبعت ل اعمامك يشوفوا حل معاكي

رهف: ي ماما اسمعيني بس.. 

وفصلت الخط

ظلت تبكي وكأنها ف كابو*س، لِما حدث كل هذا؟ احقا انا استحق ان يحدث هذا لي؟ انا لم اؤذ*ي احد قط.. 


وصلت الي باب الشقه وفتحته واتصدمت لما رايته عيناها.. 


$كدة شغلنا انتهي انهارده ي ندي تقدري تروحي انتي

•تمام ي فندم،تعوز مني حاجه قبل م امشي.؟ 

$اه، هو انتي تعرفي مدام رهف اللي جت انهارده دي؟ 

•لا يفندم معرفهاش، اول مره اشوفها وبياناتها كلها برا لو حضرتك عاوزاها

$انا عايز رقم التليفون بتاعها بس

•تمام يفندم لحظة واحده واجيبه لحضرتك.. 

تمام. 





~رات زوجها جالس علي الاريكه وكان وجهه لا يب*شر بالخير اطلاقا

رهف: انت قاعد كدة ليه وليه نور الشقه كله مطف*ي؟ 

زيدان بخب*ث: بقي رايحه ترفعي قضية خل*ع عليا يبنت **** دا انا مش هسيبك ف حالك 

جاب الحزا*م وظل يض*رب فيها 

~كفاية حرام عليك جسمي مش قادره.. 

زيدان: دا انا هوريكي اللي عمرك م شوفتيه دا انتي نسيتي نفسك

وعِند فيكي مش. مطل*ق واللي نفسك فيه اعمليه.. 

ظل يض*رب فيها حتي أصبح جسمها ينز*ف من كل اتجاه، واتملئت المنطقه بالد*ماء

شالها وحاطها ع السرير بلا رح*مه وتركها وقفل بالباب المفتاح ونزل.... 


تاني يوم.. 


$هي مش بترد ليه، دا ميعادها والمفروض تيجي، ندي، ياندي

•افندم ي استاذ سفيان

سفيان بقلق: دا رقم استاذة رهف اللي جت امبارح، انا برن عليها بقالي حوالي ساعه مش بترد

افضلي وراها لحد م ترد عليكي وقوليلها تيجي فورا عشان اجراءات القضيه

•تمام ي فندم.. 





~افاقت من النوم بتعب، جسدها كله ملئ بالد*ماء، وكانت موجو*عه جدا.. قامت لكي تاخذ دش وتنظف نفسها من الد*م، نظرت الي الهاتف رات 22مكالمه فائته، ورات نفس الرقم يرن مرة اخري ردت.. 

•الو، مدام رهف معايا؟ 

رهف بتعب: اه مين معايا

•حضرتك انا سكرتيره استاذ سفيان، هو بيقول لحضرتك ان هو محتاج يقابلك عشان اجراءات القضيه بتاعه حضرتك

رهف بتنهيدة: تمام، قوليله ان انا مسافه السكه وجاية

تمام


•استاذ سفيان انا كلمتها وردت وقالت ان هي مسافه السكه وجاية.. 

تمام


اخذت دش، وخرجت ارتدت بلوزة زرقاء وبنطلون ابيض و وضعت بعض مستحضرات التجميل حتي لا يُلاحظ الناس عليها اثر الض*رب


وصلت الي المكتب


~لو سمحتي استاذ سفيان موجود 

•ايوة ي مدام دا مستني حضرتك من بدري اتفضلي لحظة ابلغه

تمام 

•استاذ سفيان مدام رهف برا

$خليها تتفضل

•اتفضلي ي مدام رهف





~السلام عليكم 

$وعليكم السلام اتفضلي ي مدام رهف

قعدت

$تحبي تشربي اي؟ 

~لا ابدا ولا حاجه، انا جاية بس عشان اشوف الي حضرتك محتاجه ف القضيه مني وهمشي

$تمام انا كنت عاوزك تملي الورقه دي بكل تفاصيل جوزك سنه، اسمه بالكامل، شغال اي

اي حاجه عنه، اتفضلي دي الورقه


ظل ينظر اليها، والي عيونها الزرقاء، وتاه ف جمالها، ولكن لاحظ اثر الت*عب والضر*ب ع بعض المناطق من وجهها التي لم تُداريها مستحضرات التجميل.، 

$حضرتك متعرضه للع*نف او الض*رب من حد؟ 

رهف مجرد م سمعت كلماته وانهارت من البكا*ء، وصوت شهقا*تها يعلي اكثر ف اكثر

$اهدي اهدي، بلاش ع*ياط

مين عمل فيكي كدة؟ 


+قوليله مين ي هانم اللي عمل كدة

رهف بصدمه: زيدان!!!!!


                         الفصل الرابع من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×